CE CAUZEAZA DUREREA INTRE OMOPLATI?

Daca simtiti durere intre omoplati, probabil sunteti putin ingrijorati.

De ce ar putea sa apara acea durere?

Durerea dintre omoplati, cunoscuta si sub denumirea de durere interscapulara, poate avea multe cauze. In timp ce acest simptom este cauzat in mod obisnuit de ceva atat de mic ca o incordare musculara, este important sa fiti constienti de faptul ca acesta poate fi, de asemenea, un semn de ceva mai grav, uneori ceva la fel de grav ca un atac de cord sau cancer pulmonar. Durerea este modul in care organismul nostru ne-a lasat sa stim ca ceva nu este in regula, dar uneori este greu de stiut daca acest lucru este doar o provocare sau ceva care necesita o atentie urgenta. Totusi, intr-un fel sau altul, este important sa gasiti un motiv pentru ceea ce va tulbura.

Atunci cand analizati durerea in orice regiune a corpului, este util sa va ganditi la structurile care se afla in acel domeniu.

Structurile dintre omoplati includ:

Piele

Muschii: muschii prezenti in regiunea dintre omoplati, includ romboizii, trapezul mijlociu si inferior. Acesti muschi joaca un rol cheie in mentinerea coloanei vertebrale intr-o pozitie neutra.

Coloana toracica

Aorta toracica (partea toracica a celui mai mare vas de sange care transporta sange din inima catre restul corpului).

O parte din esofag

O parte din inima

O parte din plamani

Durerea care apare intre omoplati poate incepe in oricare dintre aceste structuri sau poate sa apara in regiuni la o anumita distanta de zona datorita modului in care nervii transmit semnale de durere.

 

Cauze posibile:

Exista multe cauze posibile de durere care se resimte intre omoplati. Durerea poate fi resimtita local sau poate fi transmisa dintr-o alta parte a corpului.

Unele cauze posibile de durere intre omoplati includ:

 

Incordare musculara: cea mai frecventa cauza a durerii dintre omoplati este incordarea musculara. Acest lucru poate rezulta din cauza posturii deficitare (in special aplecarea catre inainte si statul prelungit in picioare sau in sezut), ridicari de greutati in mod excesiv sau chiar dormitul pe o saltea proasta.

Durerea toracica care nu este cauzata de comprimarea sau iritarea nervilor intercostali, este provocata de o tensiune excesiva (contractura) din unul sau mai multi muschi. Cel mai adesea este vorba de muschii extensorii ai spatelui, ai umarului si omoplatului. Durerea musculara creste in intensitate cand aceste grupe musculare sunt intinse (atunci cand impingem inainte umarul sau omoplatul).

Traumatism: Conditiile care pot provoca durere intre omoplati dupa traumatism includ, de obicei, separarea articulatiilor acromioclaviculare si ruperea ligamentelor muschilor rotatori ai umarului. O separare a umarului este diferita de o dislocare a umarului care se simte mai frecvent in articulatia umarului.

Discuri herniate : Boala degenerativa a discului la nivelul coloanei vertebrale cervicale si a coloanei vertebrale toracice poate provoca dureri in aceasta regiune. Alte simptome, pot include amorteala si furnicaturi, sau durere in una sau ambele brate. Uneori, durerea datorata bolii discului la nivelul coloanei cervicale, este din cauza pozitiei gatului, de exemplu, se poate imbunatati sau se poate inrautati prin flexia sau extensia gatului.

Artrita: Artrita la nivelul gatului sau chiar la nivelul coastelor poate provoca dureri interscapulare. Ca si in cazul bolii discului, artrita la nivelul gatului poate provoca durere intre omoplati sau in alte regiuni, chiar si in absenta durerii la nivelul gatului.

Atac de inima: atacurile de inima, in special atacurile de cord la femei, nu incep intotdeauna cu dureri in piept.

Cancerul: Cancerul pulmonar, in special tumorile , pot provoca dureri de referinta intre omoplati prin impingerea nervilor langa varful plamanilor. Alte tipuri de cancer care pot provoca dureri in aceasta regiune includ cancerul esofagian si cancerul hepatic.

Boala vezicii biliare: Durerea la care se refera boala vezicii biliare apare adesea ca o durere de injunghiere intre omoplati si poate fi asociata cu durere in partea superioara a abdomenului si greata. Se intampla frecvent dupa ce ati luat o masa grasa.

Blocarea nervilor: Presiunea asupra nervilor din cauza pozitiei incorecte de-a lungul timpului, cum ar fi in sindromul de durere miofasciala a romboizilor, poate provoca durere intre omoplati.

Sub influenta diferitelor procese patologice si bolilor descrise mai sus, nervul intercostal este comprimat de catre tesuturile inconjuratoare (muschi, ligamente).

Ca rezultat al acestor procese leziunile au mai multe caracteristici:

  • Inflamator
  • Traumatic
  • Compresiv

Nervul lezat nu mai poate indeplini functia “normala”, astfel incat este posibila aparitia unor dureri severe in zona afectata. Durerile de la nivelul coloanei vertebrale toracice la tineri si adolescenti sunt adesea asociate cu boala Scheuermann, care determina o accentuare a cifozei toracice si deformarea corpilor vertebrali in regiunea toracica inferioara.

Scolioza: Scolioza coloanei vertebrale toracice poate provoca dureri in aceasta regiune. De cele mai multe ori oamenii sunt constienti ca au o curbura a coloanei vertebrale, dar nu intotdeauna.

Ruptura toracica aortica sau disectia aortica: Durerea care se resimte in cazul disectiei aortice toracice (cand o ruptura in peretele vasului de sange permite scurgerea sangelui intre peretii aortei) este adesea rapida si foarte grava si este o afectiune medicala de urgenta. Acest lucru este adesea simtit ca o durere brusca ascutita in partea superioara a spatelui mijlociu.

 

Experienta personala

Timp de aproximativ 2 ani am resimtit in fiecare zi, acea durere, iritatie, arsura intre coloana vertebrala si omoplatul stang, ori de cate ori stateam in picioare sau ma deplasam din punctul A in punctul B. Durerea se diminua in momentul in care stateam intins in pat si nu imi solicitam corpul in niciun fel.

Am fost la medic, am facut radiografia coloanei vertebrale in totalitate si mi s-a transmis in urma consultarii radiografiei, de catre un medic specialist, ca am discopatie lombara la nivelul discurilor vertebrale L1-L2 si tasarea discurilor vertebrelor sacrale. Ca si tratament mi s-a recomandat antiinflamator si suplimente pentru refacerea articulatiilor, dar fara a avea vreun rezultat. Mai mult de atat, mi s-a recomandat sa fac antrenamente sportive mai putin solicitante si mai reduse. Partea cu antrenamentul mai putin solicitant nu am inteles-o,  deoarece orice antrenament, oricat de moderat ar fi, este solicitant in momentul in care coloana ta vertebrala sufera de niste afectiuni. Sau poate a fost un mod mai „elegant” de a transmite „RENUNTA LA SPORT”. Aici a fost partea care m-a afectat cel mai mult deoarce nu eram dispus in niciun fel sa renunt la antrenamentele sportive.

Am incercat toate exercitiile de mobilitate existente pe internet, unele dintre ele faceau ca durerea sa dispara pentru o zi, doua, sau o saptamana, dar de fiecare data durerea revenea la loc. Am vrut la un moment dat sa merg la asa zisii „guru ai coloanei vertebrale” dar ceva m-a impins de la spate sa renunt la idee. Ar fi fost prea frumos sa te maseze un pic in zona coloanei vertebrale, prin tehnicile lor „babesti” si problema ta sa dispara ca prin minune. Ca si un impatimit al antrenamentelor personale si a cunostintelor de anatomie in acest domeniu, am studiat mai amanuntit biomecanica si anatomia corpului uman, urmand in cele din urma sa descopar metoda de antrenament „Functional Patterns”, companie infiintata de Naudi Aguilar.

Am studiat si ascultat in detaliu toate filmuletele gratuite postate pe youtube pe platforma lui si am pus in practica tot ce am retinut. Doar dupa cateva luni de practica am simtit o diferenta enorma in modul in care ma simteam si de modul cum am reusit  sa imi imbunatatesc vizibil postura. Dar am stiut ca sunt niste elemente cheie care lipsesc si am decis sa imi obtin certificarea de practiciant „Functional Patterns”, renuntand in mod complet la metodele traditionale de antrenament, de aproximativ 3 ani de zile. Pot doar sa afirm ca toate durerile din corp au disparut, implementand tehnicile de corectie si stilul de antrenament orientat in jurul biomecanicii si evolutiei umane.

Multi ani de zile am ignorat intr-un fel sau altul disconfortul, mesajele transmise de corpul meu, crezand ca nu o sa cedeze niciodata. Nici nu puteam sa ma insel mai mult!

In ziua de azi sunt multumit ca am facut alegerile corecte, sunt multumit ca din punct de vedere al performantelor sportive corpul meu functioneaza mai bine acum la 32 de ani decat la 23 de ani si cel mai important, fara dureri sau restrictii in miscare!

 

Daca experimentezi astfel de dureri sau te confrunti cu un alt tip de durere care persista in corp solicita o EVALUARE GRATUITA pe pagina de facebook (https://www.facebook.com/DeficientePosturale/) sau pe pagina web (www.deficienteposturale.ro)

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *